%3
C# ile Programlamaya Giriş Timur Karaçay

C# ile Programlamaya Giriş


Basım Tarihi
2016-02
Sayfa Sayısı
442
Kapak Türü
Karton
Kağıt Türü
1. Hamur
Basım Yeri
Ankara
Stok Kodu
9789750236211
Boyut
18X23
Baskı
2



535,00 TL 518,95 TL
(Bu ürünü aldığınızda 441 puan kazanacaksınız)
   441

Prof. Dr. Timur KARAÇAY

Aybar KARAÇAY

 

Konu Başlıkları
Programlamanın Kısa Evrimi
Program Yazmaya Giriş
Visual Studio Ortamı
Veri Tipleri ve Değişkenler
Program Akışının Yönlendirilmesi
Döngüler
Sınıflar ve Nesneler
Kurucular
Statik ve Dinamik Öğeler
Kalıtım
Operatörler
Metotlar
Array
String
Arayüzler
 
 

İÇİNDEKİLER
İçindekiler
Glossary 1
1 Programlamanın Kısa Evrimi 1
1.1 Programlamanın Gelişim Adımları 1
1.2 Üst düzeyli Diller 5
1.3 Nesneye Yönelme 7
1.4 Sanal Makineler . 8
1.5 Büyük Hayaller . 9
1.6 .NET Framework 9
1.7 .NET Core . 12
1.8 Karakter Kodlama Sistemleri . 12
1.9 Metin düzenleyici (editör): . 13
2 C# ile Program Geliştirme 15
2.1 Programlamanın Temelleri . 15
2.2 C# Nedir? . 16
2.3 Programın Evreleri . 17
2.4 Kaynak Program 18
2.5 Kaynak Programın Biçemi . 20
2.6 Aduzayı (namespace) 26
2.6.1 Sınıflar (class) . 26
2.6.2 Bloklar . 26
2.7 Programa Açıklama Ekleme 27
ii
2.8 Girdi–çıktı İşlemleri . 28
2.9 System aduzayı . 29
2.10 Konsol G/Ç Akım–yolları . 29
2.11 Değişkenler . 30
2.12 Girdi/Çıktı Metotları 30
2.12.1 Parametre ve yerel değişken 31
2.13 C# Programlarını Derleme 32
3 Program Yazmaya Giriş 35
3.1 IDE Kullanmak . 35
3.2 Veri Tipleri, Değişkenler ve Metotlar . 35
3.3 Değişken Bildirimi . 37
3.4 Atama Deyimi . 38
3.5 Parametre ve Değişken . 40
3.6 Metot Kavramı . 40
3.7 Yer Tutucu Operatörü: { } . 47
3.7.1 Değişken Kullanımına Örnekler 49
3.8 Kapsanma Alannı 51
3.9 Dizim (array) 54
3.9.1 For Döngüsü 55
3.10 Bilgisayarda Bellek . 56
3.11 Çöp Toplayıcı (Garbage Collector) 57
3.12 Alıştırmalar . 58
4 Visual Studio Ortamı 61
4.1 Visual Studio 61
4.2 .NET Framework . 62
5 Sınıflar ve Nesneler 75
5.1 Sınıf Nedir? . 75
5.1.1 Sınıf Bildirimi 77
5.2 Sınıf ve Nesne 78
5.3 new Operatörü ile Nesne Yaratmak 79
5.4 Atama operatörü (=) 81
5.5 Nesnenin Öğelerine Erişim . 82
5.6 Kapsülleme (encapsulation) 85
5.6.1 Uygulama sınıfındaki Main() metodu 85
5.7 Adaş Operatör (aşkın, overloaded operator) . 86
5.8 Yer Tutucu Operatör 86
iii
5.9 Genkurucu (default constructor) . 89
5.10 this anahtarı 93
6 Kurucular ve Yokediciler 99
6.1 Kurucu Nedir? . 99
6.1.1 new operatörü . 100
6.2 Static ve Dinamik Öğelere Erişim . 104
6.3 Kurucular (Constructors) . 106
6.4 Kurucu . 107
6.5 Parametreli Kurucular . 109
6.6 Adaş (Aşkın) Kurucular 112
6.6.1 Statik Kurucular 114
6.7 Yokediciler (Destructors) 115
6.8 Alıştırmalar . 116
7 Veri Tipleri ve Değişkenler 121
7.1 C# Dilinde Veri Tipi nedir? 121
7.2 Değişken Nedir? 122
7.3 Kapsanma Bölgesi . 124
7.4 Değer Tipleri– Referans Tipleri 124
7.4.1 Kesirli Sayı Tipleri . 126
7.4.2 Decimal Veri Tipi . 128
7.5 Veri Tipi . 128
7.6 String Veri Tipi . 129
7.7 Boolean Veri Tipi 130
7.8 Veri Tipi Dönüşümleri (Döküm–Casting) 132
7.8.1 İstemsiz (implicit) Dönüşüm . 132
7.8.2 İstemli(explicit) Dönüşüm . 132
7.9 Örnekler: 133
8 Operatörler 137
8.1 Aritmetik Operatörleri . 137
8.2 ++ ve – – Operatörleri . 142
8.2.1 Önel (Prefix) ve Sonal (Postfix) Takılar . 143
8.3 Atama Operatörleri 147
8.4 İlişkisel Operatörler 149
8.5 Mantıksal (Logic) Operatörler . 151
8.5.1 VE Operatörü (&&) 151
8.6 VEYA Operatörü (¦¦) 153
iv
8.7 Bitsel (Bitwise) Operatörler 154
8.8 Başka Operatörler . 155
8.9 Operatör Öncelikleri 155
9 Array 157
9.1 Array Nedir? 157
9.1.1 Array Yaratma . 158
9.1.2 [ ] Operatörü 159
9.1.3 Array’in Bileşenleri . 159
9.2 Array Yaratma) . 161
9.3 Seçkili (random) Erişim 164
9.4 Array Türleri 167
9.4.1 Bir Boyutlu Array . 167
9.4.2 Çok Boyutlu Array . 168
9.5 Array Arrayi (çentikli array) . 172
9.6 Array Sınıfı . 174
9.7 Özet . 175
9.8 Alıştırmalar . 176
10 Program Akışının Yönlendirilmesi 179
10.1 Blok . 179
10.2 Yönlendiriciler . 180
10.2.1 if deyimleri . 180
10.3 if–else ve else–if yönlendirmeleri 183
10.4 switch–case denetim yapısı . 187
11 Döngüler 195
11.1 Döngüler 195
11.2 for Döngüsü . 195
11.3 break ve continue deyimleri 198
11.3.1 break 198
11.3.2 continue . 198
11.4 while döngüsü . 202
11.5 do–while döngüsü . 203
11.6 foreach Döngüsü 206
12 Statik ve Dinamik Öğeler 209
12.1 Statik ve Dinamik Öğeler . 209
12.2 Neden Nesne Yönelimli Programlama? 210
v
13 Erişim Belirteçleri 219
13.1 Erişim Belirteci Nedir? . 219
13.2 Erişim Belirteçleri . 220
13.3 Alıştırmalar . 225
14 Metotlar 227
14.1 Metot Nedir? 227
14.2 Static Öğe 228
14.3 Metot Kavramı . 228
14.4 Parametreler ve yerel değişkenler . 229
14.4.1 Main() metodu 231
14.5 Nesne yaratma . 234
14.6 Hazır metotlar . 235
14.6.1 System.Math sınıfı . 236
14.7 Özyineli (Recursive) Metotlar . 238
14.8 Kullanıcının Tanımladığı Metotlar 241
14.9 Uygulamalar 243
14.10Alıştırmalar . 248
15 Yapılar (structs) 249
15.1 Yapı Nedir? . 249
15.2 Yapı Bildirimi 250
15.3 New Operatörü ile Yapı Nesnesi Yaratma 250
15.4 Sınıf İçinde Yapı Bildirimi . 252
15.5 Yapı Nesnesi Yaratma . 252
15.6 İç içe Yapılar 255
15.7 Yapılar İçinde Metotlar 256
15.8 Yapının static Değişkenleri 256
15.9 Yapılar ve Kurucular 258
15.10Struct ve Kalıtım 259
16 Erişimciler 261
16.1 Gerekseme 261
16.2 set/get Metotları 262
16.3 Erişimci . 263
16.4 value . 269
16.5 Yalnız–okur Erişimci 269
16.6 Yalnız–yazar Erişimci . 270
16.7 Alıştırmalar . 271
vi
17 STRING 273
17.1 String Sınıfı . 273
17.2 String Sınıfının Öznitelikleri 274
17.3 String Sınıfının Metotları . 275
17.4 String Bildirimi . 275
17.5 Metot Örnekleri . 275
17.6 Stringleri Birleştirme 277
17.7 Stringleri Karşılaştırma 278
17.8 Compare() Metodu . 280
17.9 Equals() Metodu 281
17.10Copy() metodu . 282
17.11Insert() metodu . 282
17.12() metodu 283
17.13Remove() Metodu . 284
17.14ToUpper() ve ToLower() Metotları 284
17.15Split() ve Join() Metotları . 285
17.16IndexOf() Metodu . 287
17.17IndexOfAny() Metodu . 289
17.18LastIndexOf() 289
17.19PadLeft() ve PadRight() metotları 290
17.20Trim(), TrimStart(), ve TrimEnd() metotları 290
17.21Substring() metodu . 291
17.22Alıştırmalar . 292
18 Karakterler 297
18.1 Yapısı . 297
18.2 Bilgisayarlar Alfabe Bilmez 298
18.3 Unicode Sistemi 298
18.4 Türkçe Alfabenin Unicode Kodları 300
18.5 Yapısı . 302
18.6 Öznitelikleri, Veri Alanları 302
18.7 Metotlar . 303
18.8 Alıştırmalar . 307
19 Kalıtım 309
19.1 Kalıtım Nedir? . 309
19.2 Polimorfizm . 314
20 Arayüzler 317
vii
20.1 Arayüz Nedir? . 317
20.2 C# dilinde arayüz . 319
20.3 Arayüzden Arayüz Türetme 325
20.4 Kullanıcı Arayüzü . 325
21 Koleksiyonlar 327
21.1 Veri Yapıları 327
21.1.1 Veri Yapıları Üzerinde İşlemler 328
21.1.2 Veri Yapısı Oluşturma . 329
21.2 Koleksiyon Sınıfları . 329
21.3 ArrayList Sınıfı . 330
21.3.1 ArrayList sınıfının Başlıca Metotları . 330
21.4 StringCollection Sınıfı . 334
21.5 StringDictionary Sınıfı . 335
21.6 Stack Sınıfı . 335
21.7 Queue Sınıfı . 336
21.8 BitArray Sınıfı . 337
21.9 Hashtable Sınıfı . 337
21.10SortedList Sınıfı 338
21.11Alıştırmalar . 341
22 delegeler 343
22.1 Aracısız Metot Çağırma 343
22.2 Delege Bildirimi . 344
22.3 Delege İle static Metot Çağırma 345
22.4 Delege İle Dinamik Metot Çağırma 347
22.5 Delege İle Parametreli Metot Çağırma 347
22.6 Alıştırma 351
23 Kutulama 353
23.1 Kutulama Nedir? 353
23.2 Değer Tipleri (Value Types) 354
23.3 Referans Tipleri (Reference Types) 355
23.4 Özet . 361
23.5 Alıştırmalar . 361
24 Sıralama 363
24.1 Sıralama ve Arama Kavramları 363
24.2 Ters Sıralama 366
viii
24.3 Arama Teknikleri 368
24.3.1 Doğrusal Arama 369
24.3.2 Binary Arama . 370
25 Indexer 373
25.1 İndeksci Nedir? . 373
25.2 Alıştırmalar . 374
25.3 Adaş (aşkın) İndeksci . 377
26 Enumerator 381
26.1 Numaratör Nedir? . 381
27 Çıktıyı Biçemli Yazdırma 385
27.1 Neden Biçemleme 385
27.2 Sayıların Biçemlenmesi . 386
27.2.1 Write() ve WriteLine() İle Biçemleme 387
27.3 Sağa/sola Yanaşık Yazdırma 388
27.4 { } Yer Tutucu ile Biçemleme 389
27.5 Standart Sayısal Biçem Belirtgenleri . 390
27.5.1 Sayısal Biçem Belirtgenleri 391
27.6 Simgesel Biçemler . 393
27.7 Alıştırmalar . 394
27.8 Üstel Notasyon . 396
27.9 ToString() metodu . 398
27.10NumberFormatInfo . 401
27.11Sorular 403
28 String’den Sayıya Dönüşüm 405
28.1 Convert sınıfı 406
28.2 Parse() Metodu . 408
28.2.1 Parse Metotları . 408
28.3 Stringe Dönüşen Sayıların Ters Dönüşümü 409
28.4 CultureInfo sınıfı 411
28.4.1 Hata iletisi: . 412
28.5 Kültürler ve Bölgeler 413
28.5.1 Namespace System.Globalization . 413
28.5.2 Class CultureInfo 413
28.5.3 CultureAndRegionInfoBuilder Sınıfı . 414
28.5.4 Thread Sınıfı 414
ix
28.6 Alıştırmalar . 414
28.6.1 ParseMetodu 415
28.7 Sayı Stilleri Listesi . 417
29 Tarih ve Zaman 419
29.1 DateTime Yapısı 420
29.2 DateTime Yapısının Erişimcileri 420
29.3 DateTime Yapısının Metotları . 420
29.4 DateTime Yapısının Operatörleri . 421
29.5 İlgili Arayüzler (Interfaces) 421
29.5.1 ToString() Metodu ile Tarih Yazdırma 421
29.6 Yöresellik (locale) 424
29.7 String.Format() Metodu 428

Yorum yaz
Bu kitaba henüz yorum yapılmamış.
Bonus Card ( Garanti - Teb - Denizbank - Şekerbank vb. )
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
518,95   
518,95   
Cardfinans ( Finansbank )
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
518,95   
518,95   
Maximum Card ( İş Bankası - Ziraat Bankası )
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
518,95   
518,95   
Worldcard ( YKB - Vakıfbank - Anadolubank - Albaraka )
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
518,95   
518,95   
Diğer Kartlar
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
1
518,95   
518,95   
Kapat