Benjamin: Şiddet, Hukuk, İlahi Adalet
Ömer Faruk GÖK
İÇİNDEKİLER
GİRİŞ
1. Walter Benjamin ve "Şiddetin Eleştirisi Üzerine"
1.1. Şiddet Eleştirisinin Görevi
1.2. Gücün Tespiti
1.3. Gücün Çerçevesi
1.3.1. Doğal Hukuk ve Amaçların Adilliği
1.3.2. Pozitif Hukuk ve Araçların "Yasallığı"
1.4. Şiddet Eleştirisinin Niteliği
2. Mitik Yasa
2.1. Yasanın Karakteri: Performatif Eylem
2.2. Şiddetin Yasası: Mit
2.3. Mitik Kan Şiddeti
2.3.1. Mitik Şiddetin Niteliği
2.3.2. Mitik Şiddetin Tezahürü: Niobe'nin Kaderi
2.3.3. Mitik Şiddetin İktidarı
2.4. Üç Şiddet Öyküsü
2.4.1. Büyük Suçlu
2.4.2. Siyasal Genel Grev
2.4.3. Savaş
2.5. Şiddetle Çizilen Sınır: Yasa
3. Hukukun Düzeni
3.1. Hukukun Diyalektiği
3.2. Hukuk Düzeninin Şiddeti
3.3. Hukukun Şedit Araçları
3.3.1. İdam
3.3.2. Polis
3.3.3. Sözleşme
3.3.4. Parlamento
4. Saf Araçlar Siyaseti
4.1. Saf Araçlar
4.1.1. Niteliği
4.1.2. Saf Araç: Dil
4.1.3. Saf Araç: Afformatif
4.2. Proleter Genel Grev
4.3. İlahi Şiddet
4.3.1. İlahi Şiddetin Niteliği
4.3.2. İlahi Şiddetin Tezahürü: Korah
4.4. Tarihin Sonu
4.4.1. İnşa ve Tahribin Mekânı: Tarih
4.4.2. Vaat Edilen Adalet
5. Eleştiriler
5.1. Kansız Ölüm
5.2. Hükümsüz Emir: Öldürmeyeceksin!
5.3. Egemen vs. Ezilenler: Olağanüstü Hal'in Karar Aşaması
SONUÇ
KAYNAKÇA