Sanal Dünyalarda İktidar ve Özgürlük
H.Burak GEMALMAZ
SANAL DÜNYALARDA İKTİDAR VE ÖZGÜRLÜK
İÇİNDEKİLER
Giriş. 1
Terminoloji Sorunları. 5
Çalışmanın Perspektifi ve Ortaya Atılan Tez . 8
BÖLÜM I
OYUN VE GERÇEKLİK ARASINDA
SANAL DÜNYA KAVRAMI
I) Sanal Dünyanın Kuruluşu: ÇKORYO – Özellikleri,
Türleri, Ekonomisi ve Gerçek Dünyaya Etkisi 13
A) Özellikleri ve Türleri 13
B) Ekonomisi ve İşlevleri . 25
II) Sanal Dünyaların Tarihsel Kökenleri. 33
III) Homo Ludens 41
IV) Sanal Dünyanın Temel Aktörü: Avatar 47VIII
BÖLÜM II
SANAL DÜNYALARIN FEODAL YAPISI
I) Genel Olarak Feodal Toplum ve Düzen. 59
II) Sanal Dünya İktidarı: Oyun Geliştirici Şirketler. 63
A) Sanal Doğal Yaşama Dönemi:
Merkezi Otoritenin Yokluğu. 64
B) Doğa Durumunun Çerçevesi Olarak
Oyun Kodu 72
C) Doğa Durumundan Feodaliteye Geçiş:
Bir Tür Feodal Sözleşme Olarak Son
Kullanıcı Lisans Anlaşmaları. 75
D) Ara Sonuç: Tiran Olarak Şirket 88
III) Sanal Feodalitenin Siyasi-Hukuki Yansımaları 90
BÖLÜM III
SANAL DÜNYALARDA ÖZGÜRLÜK
I) Katılımcıların Sanal Mülkiyet Hakkı. 105
A) Sanal Unsurların Eşya Niteliği 109
B) Sanal Mülkiyetin Temellendirilmesi 115
C) Ara Sonuç 122
II) Sanal Hukuk Devleti Anlayışı ve Avatar Hakları. 129
A) Sanal Dünyalarda Hukuk Devleti 129
B) Avatar Hakları. 138IX
1) Avatar Haklarının Temellendirilmesi 138
2) Avatar Haklarının Yatay Uygulanması 149
3) Sırf Avatar Hakları? 157
SONUÇ 165
EKLER 173
Second Life Davranış Kuralları 173
World Of Warcraft Davranış Kuralları 175
Avatar Hakları Bildirisi. 179
BİBLİYOGRAFYA 185
-
%3660,00 TL640,20 TL
-
%3349,50 TL339,02 TL
-
-
%20435,00 TL348,00 TL